Gastvrijheid in de ouderenzorg / VVT

''Inhoud en aanpak zijn als zeer prettig ervaren met voldoende ruimte om zelf mee te doen. Deelnemers werden op een fijne manier uitgedaagd waardoor zij uit hun eigen dagelijkse denkpatroon wisten te komen. Twee leuke dagdelen waarbij medewerkers van een afstandje naar het eigen gedrag hebben gekeken. Een training om een vervolg te geven.'' (Edwin Bevers, teammanager Hoteldienst, Zonnehuisgroep IJssel-Vecht)

Thuiszorg, zorg- verpleeghuiszorg - Zonnehuisgroep IJssel-Vecht

Uit de praktijk
Samen met de Zonnehuisgroep IJssel-Vecht hebben we een training ontwikkeld gericht op de doorontwikkeling van hun ‘gastvrijheidsconcept’ onder medewerkers van het servicepunt en de receptie. Een training bestaande uit de onderdelen:
  • Intakegesprek
Een intake met de trainer als start van het traject om eea zoveel als mogelijk te vertalen naar de dagelijkse werkpraktijk van de deelnemers.
  • Interactieve workshop gastvrijheid
    • Wat is gastvrijheid?
    • Wat vertelt de cirkel van gastvrijheid?
    • Hoe maak je van een klant een fan?
    • Hoe ben ik gastvrij?
    • Hoe kan ik me laten inspireren door mijn eigen klantervaringen?
    • Waar in het dagelijkse werk kan de klantverwachting worden overtroffen?
    • Wat heb ik nodig van mijn leidinggevende of organisatie om zo gastvrij mogelijk te zijn?
    • Met welk actiepunt ga ik concreet aan de slag?
De workshop was interactief waarbij meerdere gastvrije voorbeelden uit de praktijk werden behandeld.
  • Telefonische communicatie
Telefoon ‘etiquette’, effectieve vraag- en luistertechnieken, communicatietechnieken bewust en ‘gastvrij’ toepassen.
  • Terugkombijeenkomst
Om de opgedane kennis van de workshop te borgen vond 4 weken na de workshop een terugkombijeenkomst plaats. Per individu en als team werd terug en vooruit gekeken; Waar staan we, hoe gaan we verder en wat hebben we daarvoor nodig?

Prijsindicatie: De totale investering voor een dergelijk traject bedraagt € 2.500 tot € 3.000 bij een groepsgrootte van 10 tot 15 medewerkers.

Gastvrijheid op maat!
Ben jij actief in de ouderenzorg / VVT en wil je de gastvrijheidsbeleving van jouw organisatie ook (door)ontwikkelen?

Neem voor een vrijblijvend adviesgesprek over een training op maat contact op met Matthijs de Jonge, accountmanager Deltion College.

Wil je werken aan de gastvrijheid van jezelf of die van je medewerker(s), maar heb je niet voldoende deelnemers voor een bedrijfsklas? Schrijf je dan in voor een training uit ons open aanbod!

Contact Matthijs de Jonge