background

Economie & Ondernemen

Commerciële dienstverlening

Medewerkers in de commerciële dienstverlening moeten kunnen functioneren in een omgeving waar de nadruk ligt op het behalen van commerciële doelen, omzet en het trekken, binden en boeien van klanten. Sociale en communicatieve vaardigheden, commerciële drive, creativiteit, klantgerichtheid, kwaliteitsgerichtheid, marktgerichtheid en voorliefde voor ondernemerschap zijn essentieel. Je kunt aan de slag in zowel het midden- en kleinbedrijf (MKB) als in het grootbedrijf bij een commerciële, zakelijke dienstverlenende of producerende organisatie. De (junior) accountmanager richt zijn voorstellen op verkoopactiviteiten voor de middellange termijn richting de eigen accounts (B2B) en op het verkoopbeleid, marketingbeleid en de marktbewerking. Een klantmedewerker financiële dienstverlening werkt bij een bank, een verzekeraar of bij een financieel intermediair. Het is een functie in de back office waarbij ook sprake is van klantcontact ten behoeve van de voorbereiding van financiële adviezen(adviestrajecten). De medewerker marketing & communicatie werkt binnen een grote verscheidenheid aan sectoren c.q. branches (profit, not-for-profit, overheid, event-, music & entertainmentbranche e.d.) omdat heel veel soorten organisaties aandacht besteden aan marketing, communicatie, public relations, voorlichting, het organiseren van evenementen of werkzaamheden op dit vlak uitvoeren voor andere organisaties.

Hieronder zie je het overzicht van opleidingen die Deltion in deze richting aanbiedt.

De opleidingLeerweg / Niveau
Financieel Dienstverlener / Assistent Makelaarbol - niveau 4
Junior Accountmanager bol - niveau 4
Medewerker Marketing en Communicatie bol - niveau 4
movie

Chris,Student

‘Deze opleiding heb ik gekozen, omdat het zo breed is. Detailhandel leek mij ook leuk, maar bij Groothandel pak je het zoals de naam al zegt, groter aan.’