Gastvrijheid in de bouw / installatietechniek

''Bij Trebbe staat bewonerstevredenheid hoog in het vaandel. Dit traject heeft bijgedragen aan de bewustwording van medewerkers over het onderwerp ‘hoe gedraag ik mij als gast?'' (Eric van der Ploeg, hoofd productie, Trebbe Bouw)


Uit de praktijk
Binnen de bouw / installatietechniek hebben we al meerdere bedrijven ondersteund bij het vergroten van de klantgerichtheid van hun operationele medewerkers en onderaannemers.

Voor Trebbe Bouw B.V. hebben we een training op maat verzorgd. Die bestond uit de volgende onderdelen:
  • Intakegesprek
Een intake met de trainer als start van het traject om zoveel mogelijk te vertalen naar de dagelijkse werkpraktijk van de deelnemers.
  • Interactieve workshop gastvrijheid
    • Wat is gastvrijheid?
    • Wat vertelt de cirkel van gastvrijheid?
    • Hoe maak je van een klant een fan?
    • Hoe ben ik gastvrij?
    • Hoe kan ik me laten inspireren door mijn eigen klantervaringen?
    • Waar in het dagelijkse werk kan de klantverwachting worden overtroffen?
    • Wat heb ik nodig van mijn leidinggevende of organisatie om zo gastvrij mogelijk te zijn?
    • Met welk actiepunt ga ik concreet aan de slag?
De workshop was interactief. Daarbij werden meerdere gastvrije voorbeelden uit de praktijk behandeld.
  • Terugkombijeenkomst
Om de opgedane kennis van de workshop te borgen vond vier weken na de workshop een terugkombijeenkomst plaats. Per individu en als team werd terug- en vooruitgekeken.

Prijsindicatie: de totale investering voor een dergelijk traject bedraagt € 2.000 tot € 2.500 bij een groepsgrootte van 10 tot 15 medewerkers.

Lees het interview met Antje de Groot-Schuttert, directeur Trebbe Bouw, over het belang van gastvrijheid in de bouw, en de training bij het Deltion College.

Gastvrijheid op maat!
Ben jij actief in de bouw / installatietechniek en wil je de gastvrijheidsbeleving van jouw organisatie ook (door)ontwikkelen?

Neem voor een vrijblijvend adviesgesprek over een training op maat contact op met Matthijs de Jonge, accountmanager Deltion College.

Wil je werken aan de gastvrijheid van jezelf of die van je medewerker(s), maar heb je niet voldoende deelnemers voor een bedrijfsklas? Schrijf je dan in voor een training uit ons open aanbod!

Contact Matthijs de Jonge