background

Onderscheiden door een buitengewone gastvrijheidsbeleving (mbo-certificaat)

Inhoud

We leven tegenwoordig in een belevingseconomie. Klanten/gasten/patiënten hebben steeds meer behoefte aan producten en diensten die hen aanspreken op emotioneel vlak. Beleving gaat over het beeld en de ervaring die klanten/gasten/patiënten hebben bij de interactie met een bedrijf of organisatie. Het gaat dus niet zozeer om wat zij vinden van een product of dienst, maar veel meer over het gevoel dat de medewerkers van het bedrijf of de organisatie hen geven.


De contactmomenten die de klant/gast/patiënt heeft met u als vertegenwoordiger van uw bedrijf of organisatie staan hierbij centraal. Het gaat over de verwachtingen en hoe je die kunt overtreffen. Een buitengewone gastvrijheidsbeleving is dé reden om ergens klant/gast/patiënt te worden en te blijven.


Hoe klantgericht & gastvrij bent u? Welke factoren zijn van invloed op een gastvrije beleving? Hoe kunt u de gastvrijheidsbeleving van uw organisatie versterken en welk gedrag hoort daarbij? Hoe worden uw klanten loyale klanten en daarmee uw ambassadeurs die zorgen voor positieve mond op mond reclame.


Wilt u ook door middel van uw gedrag vorm en inhoud geven aan een buitengewone gastvrijheidsbeleving en zo een onderscheidend voordeel behalen? Kies dan voor de beroepsmodule Belevingsgericht Werken!

Niveau

MBO niveau 3-4

Start

2 september 2019

Duur

De beroepsmodule Belevingsgericht Werken bestaat uit vijf bijeenkomsten van 18:30 tot 21:30 uur. De bijeenkomsten vinden één keer per twee weken plaats op de volgende data: 2 september 2019, 16 september 2019, 30 september 2019 , 14 oktober 2019 en 28 oktober 2019.

Doelstellingen

De deelnemer:

  • weet wat gastvrijheidsbeleving is en hoe je dit kunt meten.
  • weet welke elementen een belangrijk onderdeel zijn van gastvrijheidsbeleving.
  • kan de doelgroep en de customer journey in kaart brengen.
  • weet wat de sterke punten en de verbeterpunten zijn binnen de organisatie waar het gaat om gastvrijheidsbeleving.
  • kan het belevingsconcept vertalen naar de werkvloer, binnen het bedrijf en online.
  • weet hoe hij/zij zich op de behoefte en verwachtingen van de klant/gast/patiënt kan richten.
  • weet hoe hij/zij moet omgaan met klachten.
  • weet welk gedrag en welke houding passen bij klantvriendelijk handelen.
  • kan omgaan met verschillende vragen en wensen van de klant/gast/patiënt.
  • kan inspelen op onverwachte omstandigheden.
  • heeft kennis van verschillende belevingsmodellen.
  • kent het belang van interne communicatie en heeft inzicht in eigen communicatiestijl.

Doelgroep

Deze beroepsmodule is bestemd voor professionals die gaan voor een buitengewone gastvrijheidsbeleving.

Aanvangsniveau/vooropleiding

Voor deelname aan de beroepsmodule Belevingsgericht Werken is geen vooropleiding vereist.

Vrijstellingenbeleid

Er is geen mogelijkheid om vrijstelling te krijgen voor bepaalde onderdelen van deze cursus/opleiding.

Studiebelasting voor de deelnemer

De module bestaat uit 5 avonden van 3 uur les, 5 uur online studie en 80 uur zelfstandig werken aan praktische opdrachten en de eindopdracht. Voor de eindopdracht doet u onderzoek naar wat gastvrijheidsbeleving inhoudt en hoe u zelf kunt bijdragen aan belevingsgericht werken in uw bedrijf.

Speciale voorwaarden

Er zijn geen speciale voorwaarden gesteld om deel te nemen.

Studiemateriaal

Het lesmateriaal wordt uitgereikt gedurende de cursus.

Examens

De beroepsmodule wordt afgesloten met een examen. Na succesvolle afronding ontvangt u een door het Ministerie van OC&W landelijk erkend MBO certificaat.

Leslocatie

Deltion College, Mozartlaan 15, Zwolle

Kosten

De kosten van deze beroepsmodule bedragen € 595,-. Dit bedrag is inclusief lesmateriaal. De scholingskosten zijn vrijgesteld van BTW.

Meer informatie en aanmelding

U kunt zich aanmelden via de button "aanmelden" op de website. U vindt deze beroepsmodule bij de vakgerichte cursussen.

Voor meer inhoudelijke informatie en vragen over deze en andere cursussen/opleidingen, kunt u contact opnemen met Deltion Business, telefoon: 038 - 850 31 50. email: [email protected]

aanmeldeninformatie aanvragen