background

Klantgericht Schrijven

Iedereen schrijft voor zijn werk. Of dit nu een mailtje, afspraakbevestiging, rapportage of verslag is, je schrijft zodat je boodschap gelezen en begrepen wordt. Dat gaat niet vanzelf. Vaak kost het meer tijd en aandacht dan dat je voorafgaand had ingeschat. Deze training helpt je bij het sneller schrijven van teksten. Daarnaast krijg je aan de hand van deze training meer vertrouwen in het schrijven van (professionele) teksten die helder en doeltreffend communiceren met anderen. Want dat is toch waar het om draait? Een tekst waarbij de juiste boodschap overgebracht wordt aan de ontvanger.

Inhoud

Tijdens de training brengen we eerst in kaart aan wie je schrijft en welke boodschap je wilt overbrengen. Dat bepaalt niet alleen hoe je jouw lezer aanspreekt en wat je wel of niet moet vertellen, maar ook de structuur en volgorde van je tekst. Je leert jouw tekst in te delen in alinea's die logisch op elkaar aansluiten. Vervolgens leer je heldere en bondige zinnen te formuleren. Ten slotte besteden we aandacht aan woordkeuze en correct schrijven.

Voor wie?

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die zich herkennen in één of meer van onderstaande punten:
• je schrijft regelmatig mails, verslagen, brieven, berichten op social media of nieuwsbrieven
• je wil je schriftelijke communicatievaardigheden verbeteren
• je wil een positieve indruk achterlaten bij klanten waarmee je schriftelijk communiceert

Programma

Tijdens de training Klantgericht Schrijven komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:

• welke boodschap wil ik overbrengen en hoe weet ik dat de boodschap is overgekomen?
• wanneer kies ik voor een brief en wanneer voldoet een e-mail?
• hoe deel ik de tekst het beste in van een mailbericht, brief, nieuwsbericht of verslag?
• hoe maak ik mijn tekst makkelijk leesbaar voor de ongeduldige lezer?
• welke schrijfstijlen zijn er (formele, neutrale of informele stijl)?
• hoe formuleer ik prettig en makkelijk leesbare zinnen?

Ook wordt er tijdens de lessen gebruik gemaakt van eigen ingebrachte voorbeelden van de deelnemers.

Leslocatie

Deltion College, Mozartlaan 15, Zwolle

Studiebelasting

Deze training bestaat uit 2 sessies van 3 uur.

Inclusief lesmateriaal.

Certificaat

Na afronding van de training ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

Aanmelden of meer informatie?

Deze cursus wordt als maatwerk aangeboden. Zowel de prijs, data, locatie en inhoud worden in onderling overleg met jou als opdrachtgever vastgesteld. Deze cursus kunnen we je ook aanbieden in combinatie met de training Klantgericht Telefoneren. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Eric Nak, accountmanager College Economie & Ondernemen, [email protected], 06-27 28 19 55.


Eric Nak
Accountmanager - College Economie & Ondernemen


Verstuur een email
aanmeldeninformatie aanvragen