We dagen studenten uit zich maximaal te ontwikkelen

Bij Deltion staat de ontwikkeling van onze studenten centraal. Met ons onderwijs en de juiste begeleiding willen wij iedere student uitdagen om zich maximaal te ontwikkelen. Dat doen we op diverse manieren. Hieronder lichten we er een aantal toe.

Huiswerkklas

Studenten die moeite hebben met het plannen en maken van hun huiswerk kunnen terecht bij de huiswerkklas. Ze krijgen bijvoorbeeld begeleiding bij het maken van verslagen, het leren van een toets en het plannen van hun schoolwerk.

PLUS.Deltion

PLUS.Deltion biedt maatwerktrajecten aan studenten die tijdelijk geen regulier onderwijs kunnen volgen. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Bijvoorbeeld omdat ze van opleiding willen veranderen en daarbij intensieve begeleiding nodig hebben. Of dreigen uit te vallen door problemen op school, thuis of financiële problemen. Studenten die nog niet kunnen starten met de opleiding van hun keuze maar al wel staan ingeschreven bij deze opleiding, kunnen bij PLUS.Deltion voorbereidende vakken volgen. De trajecten duren maximaal tien weken.

Taalklas

De Taalklas is er voor studenten die dreigen uit te vallen omdat zij de Nederlandse taal onvoldoende beheersen. Het lesprogramma beslaat vier dagen per week en sluit zoveel mogelijk aan bij de gekozen opleiding. De student blijft ingeschreven bij zijn of haar opleiding en wordt een half jaar ondergedompeld in de Nederlandse taal. Door deze aanpak maakt de student meer kans om zijn eigen opleiding succesvol af te ronden.

Ondernemerschap

Studenten die hun ondernemersvaardigheden willen ontwikkelen of een eigen bedrijf willen starten zijn bij Deltion aan het juiste adres. We bieden verschillende programma’s die studenten voorbereiden op en helpen bij het ondernemerschap. Studenten kunnen keuzedelen volgen op gebied van ondernemend gedrag en ondernemerschap. En deelnemen aan masterclasses van succesvolle ondernemers of de cursus EigenBaas Avondschool. Sommige studenten starten zelfs hun eigen bedrijf of mini-onderneming.

Internationalisering

Deltion heeft een internationaal programma om studenten uit te dagen de grenzen over te gaan. Denk aan tweetalige opleidingen, buitenlandse stages, studiereizen en internationale uitwisselingen. Naast de lessen in moderne vreemde talen tijdens de opleiding, kunnen studenten een Cambridge- (Engels) of Goethe-certificaat (Duits) halen. Beide zijn wereldwijd erkend.