Skelterrace: vmbo-leerlingen racen over de Karba Kartbaan

Vmbo-leerlingen uit Zwolle en omstreken nemen vrijdag 1 juni a.s. weer deel aan de Skelterrace, op de Karba Kartbaan in Zwolle. Het Deltion College organiseert de Skelterrace om jongeren op een leuke manier kennis te laten maken met techniek.

De wedstrijd bestaat uit een race, behendigheidsparcours, sprint en pitstop met een door de teams zelf gepimpte Skelter. De teams nemen niet alleen deel aan de race maar moeten zichzelf ook promoten aan de hand van filmpjes. In deze filmpjes houden ze een verkooppraatje over hun team en de gepimpte skelter!
Voor elk onderdeel valt er een leuke prijs te winnen. Daarnaast wordt er een overall winnaar bekend gemaakt.
Dit jaar doen er wedstrijdteams mee afkomstig van: RSG Tromp Meesters, TAK Centrum, JenaXL, Greijdanus, Carmel College Salland en RSG NOV.

Drie Deltion-studenten van de mbo-opleiding Facilitair Leidinggevende helpen bij de organisatie. Ze zijn onder andere verantwoordelijk voor het bedenken en regelen van de activiteiten rondom de kartbaan.

De Skelterrace vindt plaats op vrijdag 1 juni van 10.00 tot 13.15 uur bij de Karba Kartbaan, Heinoseweg 10 in Zwolle