Motorvoertuigentechniek Deltion: drie teams nemen deel aan Waterstofrace H2AC

Dit jaar nemen er drie teams van Motorvoertuigentechniek deel aan het waterstofproject vanuit Horizon Educational. Dankzij het lespakket van Horizon werken de studenten al een lange periode aan het opbouwen en ombouwen van een op afstand bestuurbare, radiografische auto. Op 5 april 2019 gaan onze teams het opnemen tegen vier andere ROC’s, tijdens de tweede editie van de Waterstofrace H2AC in Assen.

In veel verschillende branches zijn de ontwikkeling rondom duurzame en vernieuwende energie en materialen goed zichtbaar, zo ook in de motorvoertuigenbranche. Om onze studenten zo goed mogelijk voor te bereiden op de ontwikkelingen van vandaag en morgen, zijn we continue opzoek naar projecten en lesmateriaal wat dit ondersteund. Zo ook het project van Horizon Educational.

Horizon Educational heeft een lespakket gemaakt en in dit pakket zit een lesprogramma en onderdelen van een radiografische auto.
Met dit lespakket kan een team de op afstand bestuurbare, radiografische auto opbouwen en ombouwen. Om uiteindelijk te voldoen aan de eisen van de race: met zo min mogelijk waterstofgebruik, zoveel mogelijk kilometers af leggen tijdens een race van 6 uur!

Tijdens de H2AC-race op 5 april strijden vier ROC’s; Deltion College, Drenthe College, ROC midden Nederland en Summa College, tegen elkaar tijdens deze 6 uur durende race. De winnaar gaat naar het WK in Praag.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Peter de Vries.
Senior leraar motorvoertuigentechniek Deltion. Via M: 06-51153521 | [email protected]