Eerste klas opleiding Restaurantmanager gaat van start

Met ingang van dit schooljaar gaat de eerste klas van de nieuwe opleiding Restaurantmanager van start. Deze klas bestaat uit 25 studenten met ieder een passie voor horeca en de ambitie om zelf een eigen restaurant, brasserie of (grand)café te starten. De opleiding is in nauwe samenwerking met de regionale horecabedrijven McDonald’s Heerde, Kampen & Zwolle, Van Der Valk Zwolle, De Beren restaurants, Lumen Hotel en Events en Albron Centerparcs ontwikkeld.

In de eerste weken van deze opleiding gaan alle studenten op bedrijfsbezoek bij de aangesloten horecabedrijven. Vervolgens worden er in het eerste halfjaar door de verschillende horecabedrijven leerzame workshops verzorgd op het gebied van onder andere: wijn-spijs combinaties, gastbeleving en (speciaal)bieren.

In het tweede halfjaar gaan de studenten twee keer vier weken meedraaien op de werkvloer bij twee van de aangesloten horecabedrijven. Op deze wijze krijgen de studenten in het eerste jaar een goed beeld van de diverse bedrijven en hoe het eraan toe gaat op de werkvloer. Aan de hand hiervan kunnen de studenten een bewuste keuze maken voor het stagebedrijf die bij hun past. Bij het gekozen stagebedrijf gaan de studenten in het tweede en derde jaar twintig weken stage lopen.

Door deze unieke samenwerking met de regionale horecabedrijven levert het bedrijfsleven een concrete en waardevolle bijdrage aan het horeca onderwijs van het Deltion College. Hierdoor sluit de opleiding volledig aan op de actuele ontwikkelingen en behoeften uit de branche.