Deltionstudenten winnen Medal of Excellence tijdens EuroSkills in Boedapest

Hugo Rijsman (Lasser), Julian van Lohuizen (Sanitaire- en Verwarmingstechnicus), en Jasper Olthuis (Elektrotechnicus Gebouwen) hebben op 29 september een Medal of Excellence in de wacht gesleept tijdens de EuroSkills in Boedapest.

Zij zijn respectievelijk 4e, 5e en 6e van Europa geworden! Een uitstekende prestatie!!

Alle drie scoorden ze ruim voldoende punten voor een medaille voor Excellent Vakmanschap. Die medaille wordt alleen uitgereikt bij het verrichten van een bovengemiddelde prestatie. De mannen zijn zelf dan ook erg trots.

Jasper Olthuis en Hugo Rijsman: ”Het was een supergave ervaring. Je hoort bij de top van Europa!’

Julian van Lohuizen: “Natuurlijk was ik het liefst op het podium beland”, zei Julian direct na de prijsuitreiking. “Daarvoor ben je hier. Maar de medaille voor excellent vakmanschap is ook een hele mooie beloning!. Het was hartstikke mooi om mee te doen aan zo’n enorm evenement als EuroSkills. Iedereen van Team Nederland heeft keihard zijn best gedaan. Daar kunnen we alleen maar trots op zijn.”

EuroSkills is het grootste beroepenevenement van Europa. Tien jaar na de eerste editie van Rotterdam streden in Boedapest meer dan 500 deelnemers uit 28 bij WorldSkills Europe aangesloten landen in 37 beroepen voor een plek op het erepodium. Nederland deed mee in 27 vakrichtingen, waaronder stukadoor, bloembinder, meubelmaker, lasser, CAD-tekenaar en verpleegkunde. Experts, afkomstig uit het bedrijfsleven en van scholen, trainden en begeleidden de deelnemers de afgelopen maanden. EuroSkills trok ruim 70.000 bezoekers.

Meer informatie

Op www.teamnederland.com kun je terecht voor alle informatie over de Nederlandse deelname aan EuroSkills 2018.

Op www.euroskills2018.com vind je alle informatie over het evenement.

BEKIJK OP DELTION.TV DE FILMPJES OVER JASPER EN JULIAN.