Challenge Day Zwolle; 50 jongeren plannen hun toekomst tijdens 10-uurs-challenge in Hedon Zwolle

De dromen zijn enorm divers. Van een professionele sportcarrière tot vrachtwagenchauffeur. Maar ook het vinden van levensgeluk komt vaak voorbij bij de deelnemers
Helga van den Berg – Jongerenwerk stadsdeel Oost
download

Zwolle – Op maandag 1 april van 10.00 tot 20.00 gaan 50 jongeren in de leeftijd van 16 tot en met 23 jaar bezig met de challenge ‘Leef je droom’ in Hedon Zwolle.START.Deltion, Travers Welzijn, Landstede en Regionaal Meld- en Coördinatiepunt voortijdige schoolverlaters slaan de handen ineen en organiseren de challenge voor het vierde jaar op rij. Met deze challenge krijgen jongeren een platform waar zij hun ideeën, wensen en behoefte over hun toekomst kunnen laten horen en uitwerken.

De Challenge Day is niet alleen voor vroegtijdige schoolverlaters maar ook voor mbo’ers van alle niveaus. Door de diversiteit in de groep zijn de dromen van de jongeren ook weer divers, zo inspireren en leren ze van elkaar.

Begeleiding jongeren
Tijdens de Challenge ‘Leef je droom’ zijn er professionals uit het bedrijfsleven en het onderwijs die samen met jongerenwerkers de jongeren begeleiden tijdens deze 10-uurs-challenge. De jongeren geven vorm aan hun eigen toekomst, en de professionals helpen ze om er een concreet stappenplan van te maken. De jongeren beginnen deze challenge met een droom maar verlaten de challenge met een concreet stappenplan en doel; het realiseren van hun toekomst.

Workshops en gastsprekers
Tijdens de 10-uur-challenge wordt het harde werken afgewisseld met inspirerende workshops over ondernemerschap en persoonlijke ontwikkeling. Gastspreker én oud deelnemer Jalal al Mohammed komt wat vertellen over zijn ervaringen.. De dag wordt afgesloten met een gezamenlijk, enthousiast moment waar de jongeren samen terug kijken op een geslaagde dag met een speciaal gastoptreden van rapper en oud-deelnemer Ness.

Vierde jaar ‘Leef je droom’
Dit is alweer het vierde jaar dat de Challenge ‘Leef je droom’ georganiseerd wordt.Jongeren geven terug dat de dag inspiratie en perspectief geeft. Daarnaast draagt deze bij aan het vergroten van een ‘sterk’ netwerk van de jongeren.Dankzij deze samenwerking kunnen we schooluitval voorkomen en de kansen van jongeren op een goede positie in de maatschappij vergroten.

Deelnemen
Er zijn nog een aantal plekken beschikbaar! Vraag het aanmeldformulier aan door te mailen naar [email protected]