Bol.com verzorgd inspirerend gastcollege op Deltion

Op donderdag 8 februari verzorgde Bol.com op inspirerende wijze een gastcollege voor ruim zeshonderd studenten van verschillende opleidingen van het Deltion College.

Guido van der Ven (Directeur Zakelijk) en Thomas de Jong (Manager Operations) gaven hun visie op trends en ontwikkelingen op het gebied van e-commerce. Ook kwamen onderwerpen aan bod als online consumentengedrag, de webshop van de toekomst, online gebruiksgemak en logistieke uitdagingen.

Een aantal studenten stelden daarbij kritische vragen als ‘’Waar is Bol.com als webshop nog niet zo goed in?” en “Hoe gaan jullie om met concurrentie als Amazon en AliExpress?”.

Snellere levertijden
Tevens speelt Bol.com in op de behoefte van klanten om altijd en wanneer ze maar willen de producten in ontvangst te nemen. Ben je niet thuis? Dan is er een afhaalpunt, zoals de Albert Heijn om het pakket op te halen en te combineren met boodschappen doen. Heb je je pakketje direct nodig, dan is er de mogelijkheid om voor 12:00 uur te bestellen. Vervolgens heb je het pakketje dezelfde avond in huis. “Natuurlijk blijft Bol.com in deze strategie investeren door steeds sneller te leveren, maar bijvoorbeeld ook retourneren gemakkelijker te maken. Hierbij staat het gemak van de klant centraal” aldus Van der Ven.

Tot slot gaven beide sprekers de Deltionstudenten inspirerende tips als: “Wees overtuigd van jezelf en durf te falen” en “Werk hard en slim om het gewenste resultaat te behalen”.

Natuurlijk blijft Bol.com in deze strategie investeren door steeds sneller te leveren, maar bijvoorbeeld ook retourneren gemakkelijker te maken. Hierbij staat het gemak van de klant centraal.
Guido van der Ven

Topcentrum E-commerce
Dit gastcollege werd de studenten aangeboden door de Expertisegroep Ondernemerschap van het Deltion College en het Topcentrum E-commerce, een regionaal samenwerkingsverband van bedrijven en onderwijsinstellingen. Samen hebben zij als doel om meer, goed opgeleid en ondernemend talent vanuit het onderwijs in te laten stromen in de groeiende markt van e-commerce.