17de editie Week van de Techniek; jongeren, onderwijs en bedrijven zijn er klaar voor!

Van 11 t/m 16 maart doen bijna 1600 leerlingen van basisscholen uit Zwolle en omstreken weer mee aan de Week van de Techniek. Ze gaan werkstukjes maken, krijgen een rondleiding door het Deltion College en mogen samen met hun familie technische bedrijven uit de regio bezoeken.

Week van de Techniek
De Week van de Techniek is een initiatief van de Stichting Vrienden van Techniek. In deze stichting zitten technische bedrijven en onderwijsinstellingen. Samen zetten ze zich in voor meer instroom van jongeren in de technische opleidingen en beroepen. Door voorlichting te geven, gastcolleges te verzorgen en evenementen te organiseren. Eén van de jaarlijkse initiatieven is de Week van de Techniek.

Dagdeel bij Deltion
Tijdens de week bezoeken de leerlingen het 2½ uur durende programma bij Deltion. Iedere leerlingen maakt een technisch werkstuk, neemt deel aan de rondleiding langs technische opleidingen en bezoekt de entertainmentshow. Na afloop ontvangt elke leerling toegangsbonnen voor de open bedrijvendag op zaterdag 16 maart 2019.

Onderwijsproject
Het evenement wordt door en voor leerlingen georganiseerd. Studenten van de mbo-opleiding Onderwijsassistent Deltion College verzorgen de rondleiding en leerlingen van technische opleidingen bij Deltion helpen bij het maken van het werkstukje.

Open bedrijvendag
De week wordt zaterdag 16 maart afgesloten met een open bedrijvendag. Tijdens deze dag kunnen de leerlingen samen met hun familieleden een bezoek brengen verschillende technische bedrijven verspreid over vijf locaties. Deelnemende bedrijven zijn: Tosec en Bwefar; Hemmink Bv, Nooter Technische Installaties BV, Breman Utiliteit en Technische Unie, Assies Installatietechniek, RTC-Bouw en Unica.

Voor meer informatie over de Week van de Techniek verwijzen wij u naar: www.weektechniekzwolle.nl

Voor nadere informatie rondom de Week van de Techniek in Deltion kunt u contact opnemen met: Ellen Geert, projectleider Promotie Techniek Evenementen Deltion College, telefoon: (06) 29012030 of email: [email protected]. Voor de bedrijvendag op 16 maart kunt u contact opnemen met Projectleider VVEI, Anneke Reuvers via 06-38358707