Studenten bedenken winnende campagne voor Veiligheidsregio IJsselland

21 december 2021 09:52 Nieuws

Veiligheidsregio IJsselland heeft een aantal mbo’s en hbo’s gevraagd een communicatiecampagne te maken over brandveilig leven in studentenhuizen. Deltionstudenten bedachten de winnende campagne: VOK! VOK is (fonetisch) het eerste wat je uitroept bij brand, maar staat ook voor Veilig Op Kamers. De campagne werd vrijdag 5 november gelanceerd.

Studenten van de opleiding Marketing en Communicatie hebben de strategie uitgedacht. Het merk VOK is bedacht door de studenten van Mediavormgeving. Creative Developer studenten ontwikkelden een VR-experience en tenslotte gaven de studenten van de opleiding Orde en Veiligheid input op het thema brandveilig leven.

VOK laat studenten zien hoe belangrijk het is om studentenhuizen brandveilig te maken. Kamerbewoners in Zwolle en Deventer worden de komende weken overal geconfronteerd met VOK. Uiteraard op social media, maar ook via posters op de hogescholen, op stations en in de studentenwijken. VOK bierviltjes liggen op de bar van de populaire studentencafés. Centraal staat de internetpagina van VOK. Hier zien studenten tot in detail hoe je je studentenhuis brandveilig maakt.

Omdat de groep studenten zich steeds vernieuwt en brandveilig leven niet iets is voor twee weken, wordt de campagne langlopend ingezet door de Veiligheidsregio in samenwerking met studenten van Deltion.

Wat ons en onze studenten bezighoudt